Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
30-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia
fot. MSZdjęcie ilustracyjne
W ostatnich miesiącach spalinowe Gamy psują się rzadziej niż w tym samym okresie ubiegłego roku – informują PKP Intercity. Przewoźnik wciąż oczekuje wskaźników niezawodności pojazdów na poziomie określonym w kontrakcie. W ich dotrzymywaniu mają pomóc zbliżające się naprawy główne silników spalinowych MTU.

Wymagane wskaźniki związane z dostępnością lokomotyw są przez cały czas takie same. – Ich wartość została określona w umowie na dostawę i utrzymanie lokomotyw i pozostaje ona na tym samym poziomie. PKP Intercity oczekuje ich dotrzymywania, co ma na celu zapewnienie odpowiedniej niezawodności lokomotyw PESA – informuje biuro prasowe przewoźnika. Nie ujawnia jednak wysokości tych wskaźników.

PKP Intercity zaznaczają jednak, że istnieją także dodatkowe, nieokreślone w umowie z producentem pojazdów miary niezawodności lokomotyw. Takim współczynnikiem jest wskaźnik liczby defektów na 100 000 km przebiegu. – Wspólne działania przewoźnika i producenta przynoszą oczekiwany skutek. Zarówno w kwietniu 2025, jak i maju 2025 liczba defektów była mniejsza w porównaniu do analogicznych miesięcy roku ubiegłego – zwraca uwagę spółka. Również tu nie padają jednak konkretne dane.

Przypomnijmy: w kwietniu PKP Intercity podpisały z konsorcjum Pesy i Pesy Mińsk Mazowiecki umowę na naprawę silników spalinowych w ośmiu lokomotywach SU160. Prace muszą zostać wykonane w ciągu 2,5 roku. Wcześniej przewoźnik zlecił Pesie naprawę silników w dwóch egzemplarzach (SU160-008 i 009) bez przetargu, tłumacząc to „wyjątkowo pilną potrzebą” – koniecznością utrzymania ciągłości przewozów na liniach niezelektryfikowanych, które w przeciwnym wypadku nie byłoby według spółki możliwe.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5